Kreatív kísérletek - kiállítás és múzeumpedagógiai programsorozat
Exhibition | 9 March - 27 July 2012
Kreatív Kísérletek címmel folytatjuk 2012-ben a tavaly nagy sikerrel lezajlott Kreatív Töltet című programunkat a Kortárs Művészeti Intézetben (ICA-D).
Kreatív Kísérletek címmel folytatjuk 2012-ben a tavaly nagy sikerrel lezajlott Kreatív Töltet című programunkat a Kortárs Művészeti Intézetben (ICA-D).
Az új programsorozat ezúttal az ICA-D műgyűjteményének egyes műtárgyaira reflektál
Ez a gyűjtemény több mint 200 darabból áll, és művészettörténeti jelentőségét az adja, hogy egyrészt bemutatja a rendszerváltás óta bemutatkozó művészgenerációkat (az Újlak Csoport tagjaitól László Gergelyig), másrészt – ebből következően – az elmúlt két évtized jelentős művészettörténeti változásait (így például az installáció, a videó, a digitális technológiával létrehozott művek megjelenését, a társadalmi kérdéseket tematizáló alkotások számának növekedését) is reprezentálja. A művek megőrzése, a gyűjtemény gyarapítása és rendszeres bemutatása az ICA-D egyik alapmissziója.
A Kreatív Kísérletek projekt két részből áll
Egyrészt rendezünk egy kiállítást az ICA-D gyűjteményének anyagából. A rendezés fő szempontja, hogy olyan művek kerüljenek a kiállítótérbe, amelyek egymástól radikálisan eltérő művészi koncepciókat, munkamódszereket, sőt, művészetfelfogásokat reprezentálnak. E válogatás célja az, hogy a kortárs képzőművészet széles spektrumát, egymással párhuzamosan élő művészetfogalmakat, egymástól különböző művészeti metódusokat mutasson be
Másrészt ehhez a kiállításhoz hozzákapcsoljuk a Kreatív Kísérletek programsorozatot. Ennek koncepciója, hogy egymással párhuzamba állítva vizsgáljuk a műalkotásokkal kapcsolatban felmerülő művészeti és nem művészeti nézőpontokat. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy az egyes foglalkozásokon művésztanárok és nem művésztanárok először példaesetként elemzik a kiállított művek egyikét, majd az alkotó módszerét rekonstruálva a résztvevőkkel – az újragondolás és mintakövetés módszerét gyakorolva – hoznak létre új műalkotásokat. Egy olyan interdiszciplináris és intermediális együttműködés a cél, melynek fő metódusa a „helyzetbe hozás”, vagyis hogy adott szituációban milyen módon és milyen eredményekkel történik meg a közös megismerés, felfedezés és feldolgozás képzőművészeti alkotások esetében. A programsorozat a kísérletezés elvén működik, amit tovább színesít a különböző korosztályok, résztvevők együttgondolkodása.
Az időszak alatt készült „vizuális lenyomatok” a gyűjteményes kiállítás részeivé fognak válni, ugyanis az eredeti művek mellett láthatóak lesznek az alkalmak során készült reflexiók.
Az új programsorozat ezúttal az ICA-D műgyűjteményének egyes műtárgyaira reflektál
Ez a gyűjtemény több mint 200 darabból áll, és művészettörténeti jelentőségét az adja, hogy egyrészt bemutatja a rendszerváltás óta bemutatkozó művészgenerációkat (az Újlak Csoport tagjaitól László Gergelyig), másrészt – ebből következően – az elmúlt két évtized jelentős művészettörténeti változásait (így például az installáció, a videó, a digitális technológiával létrehozott művek megjelenését, a társadalmi kérdéseket tematizáló alkotások számának növekedését) is reprezentálja. A művek megőrzése, a gyűjtemény gyarapítása és rendszeres bemutatása az ICA-D egyik alapmissziója.
A Kreatív Kísérletek projekt két részből áll
Egyrészt rendezünk egy kiállítást az ICA-D gyűjteményének anyagából. A rendezés fő szempontja, hogy olyan művek kerüljenek a kiállítótérbe, amelyek egymástól radikálisan eltérő művészi koncepciókat, munkamódszereket, sőt, művészetfelfogásokat reprezentálnak. E válogatás célja az, hogy a kortárs képzőművészet széles spektrumát, egymással párhuzamosan élő művészetfogalmakat, egymástól különböző művészeti metódusokat mutasson be
Másrészt ehhez a kiállításhoz hozzákapcsoljuk a Kreatív Kísérletek programsorozatot. Ennek koncepciója, hogy egymással párhuzamba állítva vizsgáljuk a műalkotásokkal kapcsolatban felmerülő művészeti és nem művészeti nézőpontokat. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy az egyes foglalkozásokon művésztanárok és nem művésztanárok először példaesetként elemzik a kiállított művek egyikét, majd az alkotó módszerét rekonstruálva a résztvevőkkel – az újragondolás és mintakövetés módszerét gyakorolva – hoznak létre új műalkotásokat. Egy olyan interdiszciplináris és intermediális együttműködés a cél, melynek fő metódusa a „helyzetbe hozás”, vagyis hogy adott szituációban milyen módon és milyen eredményekkel történik meg a közös megismerés, felfedezés és feldolgozás képzőművészeti alkotások esetében. A programsorozat a kísérletezés elvén működik, amit tovább színesít a különböző korosztályok, résztvevők együttgondolkodása.
Az időszak alatt készült „vizuális lenyomatok” a gyűjteményes kiállítás részeivé fognak válni, ugyanis az eredeti művek mellett láthatóak lesznek az alkalmak során készült reflexiók.