magyarenglish könyvjelzőnekcím : H-2400 Dunaújváros, Vasmű út 12. | telefon/fax: +36 25 412 220 | mobil: +36 20 801 3316 | e-mail: info@ica-d.hu
Facebook Youtube Twitter Google+ RSS
Keresés
NYITVA TARTÁS JEGY HÍRLEVÉL

Hírlevél

Fel- és leiratkozás

Kedves Látogató!

Az alábbi kérdésekre NEM KÖTELEZŐ válaszolnia. Ha nem válaszol, akkor csak az e-mail címét adja meg az oldal alján, majd kattintson a „feliratkozás” gombra.

Amennyiben viszont válaszol, azzal elősegíti, hogy tevékenységünket és a hírlevél tartalmát minél jobban összehangolhassuk az Ön – a közönségünk – igényeivel. Együttműködését köszönjük.


Miről szeretne hírlevelet kapni?
Születési éve:
Lakóhelye irányítószáma:
Neme: Nő   Férfi
Milyen területen dolgozik?
 

E-mail cím:



Aktuális hírlevél

Novemberi kiállításaink



In Vitro „H” – Tarr Hajnalka kiállítása

Kortárs Művészeti Intézet – Dunaújváros (2400 Dunaújváros, Vasmű út 12.)
Megtekinthető: 2020. 11. 06. – 12. 19.
Megnyitó: 2020. 11. 06. péntek, 18 óra
Megnyitja: Mélyi József művészettörténész

Tarr Hajnalka (1977) eddigi oeuvre-je következetesen és koherensen a körülette lévő világ rendszerelvű megfigyeléséről, feldolgozásáról tanúskodik. Rajzaival, időnként monumentálissá váló installációival, objektjeivel, lírai fotóalapú munkáival és a dunaújvárosi kiállításon bemutatott mozaikképeivel is a valóságot, illetve a hozzákapcsolódó viszonyát kutatja, rendszerekben, struktúrákban gondolkodva, sorozatokat létrehozva, melyek egymásra épülve bontják ki az alkotó túlélési stratégiáját. Művészi praxisára saját hiperszenzibilitásának analitikus elemzése jellemző a kezdetektől, amely az érzékeny, mindent befogadni akaró nő biztonság utáni vágyából fakad.
A Kortárs Művészeti Intézet- Dunaújváros kiállításán bemutatott új sorozat, az In Vitro „H” üvegmozaikokból álló táblaképek sora. A művész üveglapokra ragaszt giclée printet, majd ezeket a táblákat vágja 3x3 centiméteres darabokra, melyekből új „énhalmazt” épít. A mozaikokon fotók, grafikák, a magyar értelmező szótár lapjai, szőtt Braille-írással írt papírlapok részletei láthatóak.  A cím arra a kísérleti technikára utal, amikor a vizsgálati folyamat nem az élő szervezetben, hanem azon kívül, ellenőrzött körülmények között zajlik le, ellentétben az „in vivo” eljárással. Úgy foglalkoznak ezek a kísérletek az organizmusok bizonyos részeire kifejtett változó hatásokkal, mint ahogy Tarr Hajnalka művei (tárgylemezei) mutatják nekünk, hogy vizsgálja a művész kívülről saját, hullámokban érkező reakcióit a különböző külső és belső hatásokra.

Tarr Hajnalka In Vitro „H” című sorozata először szerepel kiállításon, így e dunaújvárosi bemutató minden bizonnyal a szakma és a nagyközönség számára is izgalmas élményt kínál.

A kiállítás létrejöttét a Nemzeti Kulturális Alap, Jaksity György és Csósza Péter  támogatta.
A művész külön köszönetet mond Gerendai Károlynak, Szauer Péternek, Szelényi Zsuzsának és Karvalits Ferencnek.

Fridvalszki Márk: Future Perfect – Befejezett jövő

Helyszín: Kortárs Művészeti Intézet – Dunaújváros (2400 Dunaújváros, Vasmű út 12.)
Megtekinthető: 2020. 11. 06. – 12. 19. 
Kurátor: Zemlényi-Kovács Barnabás
Megnyitó: 2020. 11. 06., péntek, 18:30
Megnyitja: Zemlényi-Kovács Barnabás (kritikus, művészeti író)

A Future Perfect – Befejezett jövő átfogó igénnyel és friss munkákkal kiegészítve mutatja be Fridvalszki Márk elmúlt években készített, utópikus korszakokat feltáró archeo-futurológiai alkotásait. A kiállításon először láthatóak együtt a hatvannyolcas és a nyolcvankilences évek jövő-romjaira fókuszáló művek, mintegy kijelölve a brit kultúrakutató, Mark Fisher által populáris modernizmusnak nevezett korszak kezdő- és végpontját. Fisher szerint a jóléti államok stabil társadalmi-gazdasági alapokra épülő, virágzó ellenkultúráiban „a modernitás elitista projektjét a tömegek visszamenőlegesen is birtokba vették”, demokratizálva és átélhetővé téve annak jövőorientált, kísérleti és innovatív szellemiségét. A kollektív képzelet korrodálásának neoliberális programja azonban Franco ’Bifo’ Berardi sokat idézett kifejezésével „a jövő lassú eltűnéséhez” vezetett, a modernség popularitása, illetve a pop modernizálása pedig ma éppoly távolinak és utópisztikusnak tűnik, mint a hatvanas évek előtt. Fridvalszki kiállítása a feje tetejére állítja azt a klasszikus kérdést, hogy mit jelenthetnek nekünk ’68 és ’89 ellenkultúrái, az experimentális könnyűzene öröksége a jazztől a jungle-ig, az absztrakció társadalomformáló ambíciói vagy az avantgárd imaginációs-intellektuális imperatívuszai. A valódi kérdés az, hogy mit gondolnának a hatvannyolcasok és a nyolcvankilencesek, az avantgárd művészek és radikális gondolkodók rólunk, a mi „jövő utáni”, retro-ciklusokba zárt, kilátások nélküli korszakunkról.

Programjainkra a belépés díjtalan! Eseményeinken a maszk viselése kötelező, megértésüket köszönjük!

Hírlevél archívum

1%

2020. augusztuselőző hónapkövetkező hónap
HKSzCsPSzV
31.12
32.3456789
33.10111213141516
34.17181920212223
35.24252627282930
36.31