magyarenglish könyvjelzőnekcím : H-2400 Dunaújváros, Vasmű út 12. | telefon/fax: +36 25 412 220 | mobil: +36 20 801 3316 | e-mail: info@ica-d.hu
Facebook Youtube Twitter Google+ RSS
Keresés
NYITVA TARTÁS JEGY HÍRLEVÉL

Kristóf Gábor

Kristóf Gábor

(1988.12.15, Kassa, Szlovákia)
Jelenleg Budapesten él és dolgozik.
gabor.kristof.laszlo@gmail.com
HUN.:+36 20 44 39 839; SVK.: +421 903 731 355
kkggll.tumblr.com


Tanulmányok
MKE, 2008- Halász osztály
Chelsea College of Art and Design, UAL London, 2011- tavaszi félév (Erasmus ösztöndíj)

2013-tól FKSE tagság
A Művészeti és Művészetelméleti Szakkollégium tagja


Kiállítások
2013:  Liget 30 - Független Re-Akciók; Olof Palme Ház, Budapest
           ESSL Art Award CEE 2013, Jelöltek kiállítása; Mai Manó Ház, Budapest
           28/31, Az FKSE új tagjainak kiállítása; FKSE, Budapest
2012:  Multifilter; (Pálinkás Bencével), Nuit Blanche 2012, Löffler Galéria, Kassa, Szlovákia
           MalomKörzés; Művészetmalom, Szentendre
           Autoimmun; Juhász Tamással, Ferencvárosi Helytörténeti Gyűjtemény
           Ari Kupsus Gallery: Az MKE 4.éves festő hallgatóinak pályázati kiállítása
           Fundamenta-Amadeus ösztöndíjpályázatának kiállítása, MKE, Budapest
2011:  Present  Kortárs Művészeti Kiállítás és Vásár; Bazaar Klub, Budapest
           Kő-Papír-Olló; Rudas Klárival és Szilágyi Misiveli, N&n Galéria, Budapest
           Temporarily Inside; Nuit Blanche 2011, Kassa, Szlovákia
           Budapest Áramlat; Virág Judit Kortárs Galéria, Budapest
           Temporarily Inside; Chelsea College of Art and Design, UAL, London
           Sanjeev’s TV Shop; viedos; group exhibition; Camberwell, London
2010:  Art Moments - Spicy Collection 2010 (Berlin, London, Róma, Bécs)
           Elements Cuisine; Intermedial Symposium,  4D Gallery, Galánta, Szlovákia


STATEMENT


Legutóbbi munkáim ofszet nyomdákban használatos klisék, azaz a nyomódúcok, amiről gyakorlatilag végtelen másolat készíthető.

Az alulemez egy nyers zöld színű fényérzékeny felülettel van bevonva, erre világítják le a nyomtatandó képet. Olyasmi ez, mint egy pozitív fotogram. Manuálisan készítek ilyen dúcokat, a nyomtatást elhagyva, magát a lemezt állítva fókuszba.
Konceptuális szempontból ez egy fontos kiindulópont; ugyanis olyan efemer kép jelenik így meg, amely a róla készült másolatokban nyer csak igazán értelmet. A tranzitivitás és függőség amit ezek íly módon magukban hordoznak lényegében egy olyan jelenségre utal amit David Joselit Painting beside itself című írásában jár körül. A festményeket dinamikusan változó, rekontextualizáló képi hálózatokban (internet, katalógusok, eladás, kiállítás stb.- a képek virtuális és valós megjelenésének helyszínei) vizsgálja, a reprodukálódás sorozatában önállósodott entitásokként értelmezve őket, egyfajta időbeliséget is behozva a képbe.
 
Munkáim nem tagadják a festészetet, alapvetően festészeti kérdésekkel foglalkoznak. A képcsinálás aktuális problémáit tematizálom utalva egyben a táblaképfestészet hagyományára is.

Az akadémiai oktatás alaptárgya a gipszöntvény, amely egy olyan másolat, mely ugyancsak azért készült, hogy róla további másolatok szülessenek.
Egy ilyen rajzomat világítottam le egy ofszet dúcra, a folyamatos (ön)reprodukálás konzerválásaként a művészeti képzés struktúrájának egyfajta allegóriájaként értelemzhető.

Egy másik munkámban egy tv képernyőről készült video első képkockája került levilágításra. egy klasszikus hármasosztású táj. A dúc raszterhálója keveredik a digitális pixelek struktúrájával és a tv képernyő interferenciájával. A Windows .jpg fájlokat helyettesítő ikonjával mutatott analógia mentén a kép mint egy váltó/ egy pakli kártya hátolda/ jolly joker értelmezhető; mint egy olyan klisé, mely a képet magát jelképezi.

A D-ICA kiállításán szereplő munkáimban a fényérzékeny dúcokat mint vetítővásznat használom. A lemez nyers zöld színe - mint green-box - a virtuális valóság, a vetítés tere.
Fliegauf Benedek Tejút című filmje kilenc fix nézőpontú, végtelenül lassú jelenetből áll, erősen magukban hordozva a táj leképzésének festészeti örökségét.
A jeleneteket külön-külön vetítem le egy-egy lemezre, a számtalan képből összeálló illúziót újra táblaképpé alakítva. Az esemény kilúgozódik, az időbeliséget a dúc átmenetisége, tranzitív jellege hordozza tovább.
 

 

 


1%

2019. ápriliselőző hónapkövetkező hónap
HKSzCsPSzV
14.1234567
15.891011121314
16.15161718192021
17.22232425262728
18.2930