Kristóf Gábor
Kristóf Gábor
(1988.12.15, Kassa, Szlovákia)
Jelenleg Budapesten él és dolgozik.
gabor.kristof.laszlo@gmail.com
HUN.:+36 20 44 39 839; SVK.: +421 903 731 355
kkggll.tumblr.com
Tanulmányok
MKE, 2008- Halász osztály
Chelsea College of Art and Design, UAL London, 2011- tavaszi félév (Erasmus ösztöndíj)
2013-tól FKSE tagság
A Művészeti és Művészetelméleti Szakkollégium tagja
Kiállítások
2013: Liget 30 - Független Re-Akciók; Olof Palme Ház, Budapest
ESSL Art Award CEE 2013, Jelöltek kiállítása; Mai Manó Ház, Budapest
28/31, Az FKSE új tagjainak kiállítása; FKSE, Budapest
2012: Multifilter; (Pálinkás Bencével), Nuit Blanche 2012, Löffler Galéria, Kassa, Szlovákia
MalomKörzés; Művészetmalom, Szentendre
Autoimmun; Juhász Tamással, Ferencvárosi Helytörténeti Gyűjtemény
Ari Kupsus Gallery: Az MKE 4.éves festő hallgatóinak pályázati kiállítása
Fundamenta-Amadeus ösztöndíjpályázatának kiállítása, MKE, Budapest
2011: Present Kortárs Művészeti Kiállítás és Vásár; Bazaar Klub, Budapest
Kő-Papír-Olló; Rudas Klárival és Szilágyi Misiveli, N&n Galéria, Budapest
Temporarily Inside; Nuit Blanche 2011, Kassa, Szlovákia
Budapest Áramlat; Virág Judit Kortárs Galéria, Budapest
Temporarily Inside; Chelsea College of Art and Design, UAL, London
Sanjeev’s TV Shop; viedos; group exhibition; Camberwell, London
2010: Art Moments - Spicy Collection 2010 (Berlin, London, Róma, Bécs)
Elements Cuisine; Intermedial Symposium, 4D Gallery, Galánta, Szlovákia
STATEMENT
Legutóbbi munkáim ofszet nyomdákban használatos klisék, azaz a nyomódúcok, amiről gyakorlatilag végtelen másolat készíthető.
Az alulemez egy nyers zöld színű fényérzékeny felülettel van bevonva, erre világítják le a nyomtatandó képet. Olyasmi ez, mint egy pozitív fotogram. Manuálisan készítek ilyen dúcokat, a nyomtatást elhagyva, magát a lemezt állítva fókuszba.
Konceptuális szempontból ez egy fontos kiindulópont; ugyanis olyan efemer kép jelenik így meg, amely a róla készült másolatokban nyer csak igazán értelmet. A tranzitivitás és függőség amit ezek íly módon magukban hordoznak lényegében egy olyan jelenségre utal amit David Joselit Painting beside itself című írásában jár körül. A festményeket dinamikusan változó, rekontextualizáló képi hálózatokban (internet, katalógusok, eladás, kiállítás stb.- a képek virtuális és valós megjelenésének helyszínei) vizsgálja, a reprodukálódás sorozatában önállósodott entitásokként értelmezve őket, egyfajta időbeliséget is behozva a képbe.
Munkáim nem tagadják a festészetet, alapvetően festészeti kérdésekkel foglalkoznak. A képcsinálás aktuális problémáit tematizálom utalva egyben a táblaképfestészet hagyományára is.
Az akadémiai oktatás alaptárgya a gipszöntvény, amely egy olyan másolat, mely ugyancsak azért készült, hogy róla további másolatok szülessenek.
Egy ilyen rajzomat világítottam le egy ofszet dúcra, a folyamatos (ön)reprodukálás konzerválásaként a művészeti képzés struktúrájának egyfajta allegóriájaként értelemzhető.
Egy másik munkámban egy tv képernyőről készült video első képkockája került levilágításra. egy klasszikus hármasosztású táj. A dúc raszterhálója keveredik a digitális pixelek struktúrájával és a tv képernyő interferenciájával. A Windows .jpg fájlokat helyettesítő ikonjával mutatott analógia mentén a kép mint egy váltó/ egy pakli kártya hátolda/ jolly joker értelmezhető; mint egy olyan klisé, mely a képet magát jelképezi.
A D-ICA kiállításán szereplő munkáimban a fényérzékeny dúcokat mint vetítővásznat használom. A lemez nyers zöld színe - mint green-box - a virtuális valóság, a vetítés tere.
Fliegauf Benedek Tejút című filmje kilenc fix nézőpontú, végtelenül lassú jelenetből áll, erősen magukban hordozva a táj leképzésének festészeti örökségét.
A jeleneteket külön-külön vetítem le egy-egy lemezre, a számtalan képből összeálló illúziót újra táblaképpé alakítva. Az esemény kilúgozódik, az időbeliséget a dúc átmenetisége, tranzitív jellege hordozza tovább.